A Tesla első negyedéves eladásai jelentősen elmaradtak a várakozásoktól

A Tesla$284.95 +9.80% 2025 első negyedévében összesen 362 615 járművet gyártott és 336 681 járművet szállított le ügyfeleinek világszerte. A vállalat hivatalos közleménye szerint „több mint 362 000 járművet gyártott, több mint 336 000 járművet szállított le, valamint 10,4 GWh energiatároló terméket telepített” ebben az időszakban.

A részletes számok azt mutatják, hogy a Model 3/Y modellek dominálják a termelést és értékesítést – a gyártott járművek 95,3%-át és a leszállítottak 96,2%-át teszik ki. A gyártott mennyiség 345 454 Model 3/Y és 17 161 egyéb modellből áll. A leszállított járműveknél 323 800 Model 3/Y és 12 881 egyéb kategóriájú jármű került a vásárlókhoz. A Model 3/Y esetében a járművek 4%-a tartozik operatív lízing elszámolás alá, míg ez az arány az egyéb modelleknél magasabb, 7%.

Globális trenddé váló lassulás

A vállalat maga ad magyarázatot a negyedéves termelési adatokra: „a Model Y gyártósorok átalakítása mind a négy gyárunkban több hetes termeléskiesést eredményezett az első negyedévben, az új Model Y felfuttatása ugyanakkor továbbra is jól halad.” Ez a termelési átállás közvetlen hatással volt a negyedéves számokra.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Gyártás Szállítások Operatív lízing elszámolás alá tartozó
Model 3/Y 345,454 323,800 4%
Egyéb Modellek 17,161 12,881 7%
Összesen 362,615 336,681 4%

Az előző év utolsó negyedévében a Tesla 449 700 járművet szállított le, az elemzői előrejelzések átlagosan 421 000 darabos értékesítést vártak az idei első negyedévre. Elon Musk a januári pénzügyi jelentéskor előre jelezte, hogy 2024-ben a növekedési ütem változni fog a korábbi évekhez képest.

A Tesla stratégiájának központi eleme az új modellek bevezetése, amit a Model Y gyártósorok átalakítása is alátámaszt. Az energiatárolási üzletág 10,4 GWh telepített kapacitása jelzi a vállalat diverzifikációs törekvéseit. A cég rendszeresen módosítja árazási stratégiáját a piaci feltételekhez igazodva.

Az elkövetkező negyedévek adatai fogják meghatározni az elektromos autópiac növekedési trendjeit és a Tesla piaci pozícióját. A Model Y gyártósorainak mostani átalakítása a jövőbeli versenyképesség szempontjából stratégiai jelentőségű lépés, amelynek hatásai a következő negyedévekben válnak mérhetővé.

A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Tesla electric vehicles lined up at delivery center, with concerned employees checking inventory, cloudy economic outlook, realistic photography showing declining sales numbers.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük