A Stellantis, Európa második legnagyobb autógyártója megerősítette, hogy 2025-ben is CO2-kibocsátási kvótákat vásárol a Tesla$284.95 +9.80% által vezetett „pool”-ból, annak ellenére, hogy az Európai Unió nemrég három éves megfelelési időszakot biztosított a szigorúbb kibocsátási célok teljesítésére.
Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai műveletekért felelős vezetője egy torinói autóipari rendezvényen jelentette ki: „Mindent bevetünk”, amikor arról kérdezték, hogy a vállalat tervezi-e a Tesla kibocsátási kreditjeinek felhasználását a jelenlegi évben.
A cégcsoport – amely olyan ikonikus márkákat tudhat magáénak, mint az Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM és Vauxhall – jelenleg 14%-os elektromos járműarányt ért el európai értékesítésében, szemben az EU által meghatározott 21%-os célértékkel.
Az Európai Bizottság március elején engedett az európai gyártók nyomásának, és lehetővé tette, hogy a megfelelést a 2025-2027 közötti időszak átlagos kibocsátása alapján mérjék, nem pedig kizárólag a 2025-ös adatok alapján, ahogy azt eredetileg tervezték. Imparato szerint ez a változás „némi lélegzetvételi szünetet ad, de nem jelent megoldást” a vállalat számára.
A Stellantis vezetője emellett bejelentette, hogy a FIAT 500 városi kisautó új hibrid változatának gyártása novemberben kezdődik a torinói Mirafiori komplexumban. A tervek szerint az autóból, mind hibrid, mind elektromos verzióban, évi 130 000 darabot gyártanak majd.
A borítóképért elnézést kérünk! 😀