A kínai elektromos autógyártók lenyűgöző számokat produkáltak az első negyedévben

A kínai elektromos autógyártók impozáns teljesítményt nyújtottak 2024 első negyedévében. A BYD, XPeng és Nio április elején tették közzé márciusi és első negyedéves szállítási adataikat, amelyek a kínai elektromos járműpiac folyamatos erősödését jelzik.

A BYD továbbra is őrzi vezető pozícióját a kínai gyártók között. A vállalat rekordot döntött az első negyedévben, több mint 300 000 tisztán elektromos járművet szállított ki vásárlóinak. Ez a szám mintegy 13%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ha a plug-in hibrid járműveket is beleszámítjuk, a BYD összesen több mint 600 000 új energiájú járművet értékesített az év első három hónapjában.

Kisebb gyártók is látványos növekedést mutatnak

Az XPeng is kiemelkedő negyedévet zárt, közel 22 000 járművet szállított ki márciusban, ami 27%-os növekedést jelent a februári adatokhoz képest. Az első negyedévben összesen több mint 50 000 autót adtak át ügyfeleiknek, 45%-kal többet, mint 2023 hasonló időszakában. A vállalat különösen a G6 és G9 modellek iránti kereslet növekedésének köszönheti sikerét.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

A Nio szintén nem panaszkodhat, márciusban több mint 15 000 járművet szállított ki, ami havi szinten 14%-os bővülést jelent. Az első negyedévben összesen közel 40 000 autót adtak át ügyfeleiknek. A vállalat nemrég bevezetett belépő szintű modellje, valamint a prémium szegmensben elért sikerei egyaránt hozzájárultak a pozitív eredményekhez.

Erősödő piaci verseny

A kínai elektromos autópiac egyre versenyképesebb, ami az árversenyt is élénkíti. Több gyártó is jelentős árcsökkentéseket jelentett be az első negyedévben, hogy megtartsák vagy növeljék piaci részesedésüket. A Tesla$284.95 +9.80% kínai jelenléte is tovább fokozza a versenyt, bár a kínai márkák folyamatosan hódítanak el piaci részesedést az amerikai gyártótól.

„A kínai elektromos autógyártók rendkívül gyorsan reagálnak a piaci változásokra, és ez különösen igaz az árazási stratégiákra” – nyilatkozta egy iparági elemző. „A technológiai fejlesztések és a gyártási hatékonyság terén is látványos előrelépéseket tesznek, ami egyre versenyképesebb termékeket eredményez.”

A kínai márták nemzetközi terjeszkedése is folytatódik. A BYD már több európai országban is megvetette a lábát, és Délkelet-Ázsiában is erősíti pozícióit. Az XPeng és a Nio szintén aktívan építi külföldi jelenlétét, elsősorban az európai piacokon.

Az elektromos autók iránti kereslet Kínában továbbra is erős, annak ellenére, hogy az állami támogatások fokozatosan csökkennek. A kínai kormány stratégiai iparágként kezeli az elektromos járművek gyártását, és különböző ösztönzőkkel támogatja az ágazat fejlődését.

A városi területeken az elektromos járművek vásárlását megkönnyítő rendszabályok, valamint a hagyományos belső égésű motoros járművek forgalomba helyezésének korlátozása is hozzájárul ahhoz, hogy az új energiájú járművek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a teljes autóeladásokból.

A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: A modern electric car showroom in Shanghai displaying sleek Chinese electric vehicles from BYD, XPeng and Nio, with customers examining the cars and a sales representative explaining features to a young couple.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük