Itt vannak a Q2 gyártási és eladási számok – lehetne rosszabb is

A Tesla$319.41 -0.70% közzétette 2025 második negyedéves szállítási és gyártási jelentését, amely szerint 384 122 járművet szállított le a cég az elmúlt három hónapban. Ezzel párhuzamosan a gyártás 410 244 darabra nőtt, míg az energiatárolási divízió 9,6 GWh teljesítményt ért el.

Model 3 és Y továbbra is a fő húzóerő

A gyártott járművek túlnyomó részét, pontosan 396 835 darabot a Model 3 és Model Y tette ki, míg a többi modellből – amely magában foglalja a Cybertruckot és a Model S/X változatokat – 13 409 darab készült. A szállítások hasonló arányokat mutattak: 373 728 Model 3/Y és 10 394 egyéb modell talált gazdára.

Modell Termelés Kiszállítások Lízing*
Model 3/Y 396,835 373,728 2%
Egyéb modellek 13,409 10,394 7%
Összesen 410,244 384,122 2%

* A lízing elszámolás alá eső járművek százalékos aránya

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Az energiatárolási szegmens teljesítménye különösen kiemelkedő, a 9,6 GWh-s eredmény az eddigi egyik legjobb negyedéves teljesítmény a Megapack és Powerwall termékcsalád számára.

Részletes eredmények várhatók

A Tesla július 23-án, szerdán a piac zárása után teszi közzé teljes második negyedéves jelentését. A vezetőség 4:30 PM CT / 5:30 PM ET időpontban tartja meg a hagyományos befektetői konferenciahívást, ahol Elon Musk vezérigazgató válaszol az általában nem túl izgalmas kérdésekre.

A befektetők várhatóan számos témát érintenek majd a beszélgetés során. Kérdések várhatók az új Model Y termelési kapacitások bővítéséről az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban, valamint az FSD technológia terjeszkedéséről az Egyesült Államokon és Kínán kívüli területeken. A Robotaxi üzletág fejlődése és a régóta várt, megfizethető árkategóriás modellek is szóba kerülhetnek.

Cramer meglepő fordulata

Jim Cramer, az CNBC Mad Money műsorvezetője tegnap meglepte a befektetőket. A gyakran változó álláspontjáról ismert elemző ezúttal pozitívan nyilatkozott a vállalatról, különösen a Robotaxi teljesítmény és a cég megítélése szempontjából.

„Ez nem egy autógyártó cég” – mondta Cramer, hozzátéve, hogy az olyan személyiségek, mint Jensen Huang, az NVIDIA vezérigazgatója elismerően beszélnek a Teslával való együttműködésről. „Hiszek abban, amit Musk mond, mert Musk Jensennel dolgozik, és Jensen elmondja nekem, hogy ami a másik oldalon történik, az elég lenyűgöző.”

Benchmark optimista célárral

A Benchmark befektetési társaság nemrégiben megerősítette „Vételi” ajánlását és 350 dollárról 475 dollárra emelte a Tesla részvény célárát. Mickey Legg elemző a texasi Austin városában elindult korlátozott Robotaxi szolgáltatást nevezte meg fő indokként.

Legg kiemelte a Tesla kamera-alapú megközelítésének előnyeit a drágább szenzorokat használó versenytársakkal, például a Waymo-val szemben. „Hisszük a Tesla kamera-fókuszú megközelítésében, amely nemcsak költséghatékony, hanem skálázható is” – jegyezte meg az elemző.

Elemzők bíznak a Musk-Trump megbékélésben

A részvény árfolyam tegnap körülbelül 5 százalékos eséssel zárt tegnap, miután Elon Musk és Donald Trump elnök között újabb nézeteltérés alakult ki a „Big Beautiful Bill” (az osztogatós költségvetési törvény nem hivatalos neve) kapcsán. Musk kritizálta a javaslatot, mivel szerinte az növelné a költségvetési hiányt.

Több elemző azonban úgy véli, hogy ez a feszültség is elmúlik majd. Cathie Wood az ARK Investtől azt mondta, hogy „ez is el fog múlni”, míg a Wedbush elemzője, Dan Ives szerint „a helyzet rendeződni fog”. Ives hozzátette: „Musknak szüksége van Trumpra, és Trumpnak Muskra az Egyesült Államok és Kína között zajló mesterséges intelligencia verseny miatt.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük