A Tesla$298.26 +4.72% érdekes promóciót indított, hogy a régebbi Model Y tulajdonosokat az új, frissített modellre csábítsa. A vállalat 2000 dolláros kedvezményt ajánl azoknak a sofőröknek, akik átülnek a legújabb „Juniper” névre keresztelt változatra.
Az elektromos autógyártó az elmúlt év során jelentős átalakításon vitte keresztül a népszerű crossovert, és idén kezdte meg az új változat forgalmazását Kínában, Európában és Észak-Amerikában. A termelési vonalak átállítása miatt a vállalat több hetes gyártási és szállítási időveszteséget szenvedett el az első negyedévben, amit most különböző kedvezményekkel próbál behozni.
Jelentős fejlesztések az új modellben
Az új Model Y nem csupán esztétikai szempontból különbözik elődjétől. A fejlesztések között szerepel a hangszigetelt üvegezés, amely csendesebb utasteret biztosít, a kifinomultabb felfüggesztés a kényelmesebb utazásért, valamint az aerodinamikailag hatékonyabb, karcsúbb dizájn. Még olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a halkabban záródó ajtók.
Bár a kereslettel kapcsolatban időnként felmerülnek aggodalmak, úgy tűnik, a Tesla továbbra is stabil vevőkörrel rendelkezik. A vállalat az idei első negyedévben a konszenzusos várakozásoknál kevesebb autót szállított ki, amit részben a gyártósorok már említett átállítása magyaráz.
A Tesla töltőhálózat-filozófiája
Érdekes betekintést nyújtott a vállalat működésébe Max de Zegher, a Tesla észak-amerikai, európai, közel-keleti, afrikai és ázsiai-csendes-óceáni térségért felelős töltési igazgatója. Egy közelmúltbeli nyilatkozatában kifejtette, hogy a Tesla Supercharger csapata elutasítja a kizárólagossági megállapodásokat az ingatlanokkal rendelkező partnerekkel.
„Amikor bérbeadók kizárólagosságot ajánlanak nekünk, aktívan elutasítjuk azt és elmagyarázzuk okainkat. Arra ösztönözzük őket, hogy minél több töltési infrastruktúrát telepítsenek. Kitartunk célunk mellett, hogy minél több megbízható és megfizethető töltési infrastruktúra legyen elérhető, függetlenül attól, hogy az a Teslától vagy más szolgáltatóktól származik” – írta közösségi média bejegyzésében de Zegher.
A Tesla saját közlése szerint az idei első negyedév végére már 7131 Supercharger állomást üzemeltetett világszerte, összesen 67316 töltőponttal, ami a piac egyik legmegbízhatóbb és legköltséghatékonyabb töltési megoldásává teszi a hálózatot.
Model 3 a Mount Everestnél
Miközben a Tesla az értékesítési stratégiáját finomítja, egy bátor kínai Model 3 tulajdonos hatalmas kalandra vállalkozott: Henan tartományból a Mount Everest alaptáborába vezet önvezető módban. A közel 4000 kilométeres utazást élőben közvetíti a kínai közösségi médiában.
A videók tanúsága szerint a Full Self Driving (FSD) üzemmódban közlekedő jármű jól teljesít a hegyi utakon, még 4600 méteres magasságban is, ahol az utasoknak időnként oxigénpalackot kell használniuk. A legfrissebb bejegyzések szerint a Model 3 a hétvégére elérheti célját.
Érdekesség, hogy nem ez az első Tesla, amely eljut a Mount Everest alaptáborába. Az első ilyen utat 2020 szeptemberében tette meg egy Model 3, amely 5500 kilométert vezetett, akkor még manuális irányítással. Azóta a Tesla Kína 11 Supercharger állomást létesített a festői Chengdu-Tingri útvonalon, lehetővé téve más tulajdonosoknak is a kalandot.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Tesla Model Y car with sleek design in front of a modern charging station, with happy owner examining the car, mountain landscape in background, realistic photography style.