Nyílt és durva vitába keveredett Elon Musk, a világ leggazdagabb embere és Peter Navarro, Donald Trump amerikai elnök vámügyi főtanácsadója az Egyesült Államok vámügyi politikája miatt. Musk „igazi hülyének” és „butábbnak, mint egy zsák tégla” nevezte Navarrót, aki korábban azzal támadta, hogy a Tesla$284.95 +9.80% valójában nem autógyártó, hanem csupán összeszerelő üzem, amely importált alkatrészekre támaszkodik.
A vita egy CNBC-interjú után robbant ki, ahol Navarro kijelentette, Musk „nem autógyártó, hanem autóösszeszerelő”, aki külföldi akkumulátorokra és elektronikára hagyatkozik. „Ha megnézzük a texasi gyárát, az akkumulátorok Japánból és Kínából, az elektronikai alkatrészek pedig Tajvanról származnak” – érvelt Navarro.
Musk azonnal visszavágott, állítva, hogy Navarro kijelentései „nyilvánvaló hazugságok”. Egy X-en közzétett posztban kiemelte: „A Tesla gyártja a legtöbb valóban amerikai autót.” Musk nem állt meg itt: később a politikust „Peter Retarrdónak” nevezte, s gúnyosan tanácsolta, hogy kérdezze meg saját maga által kitalált „szakértőjét”, Ron Varát. Utóbbi egyébként egy fiktív szereplő, akit Navarro több könyvében és jelentésében is idézett.
A konfliktus hátterében Trump új vámintézkedései állnak, amelyek komoly nemzetközi feszültséget generáltak. Musk, aki korábban is kritizálta az elnök tarifáit, egy észak-amerikai és európai szabadkereskedelmi övezet ötletét is támogatná – ez élesen szemben áll Trump protekcionista politikájával.

Navarro a konfliktus előtti napon még a Financial Times-ban ragaszkodott hozzá, hogy a vámok kérdése „nem tárgyalás kérdése”, miközben Trump szinte azonnal cáfolta őt, kijelentve, hogy valójában nyitott a kompromisszumokra. Ez a belső ellentmondás is jelzi, hogy a Fehér Házon belül nincs egységes álláspont a vámügyben.
Az eset jelzi, hogy Trump vámháborús politikája komoly belső feszültségeket generál még azok között is, akik eddig egységesen mögötte álltak.