Két hónappal a Launch Series kiadása után a Tesla$284.95 +9.80% végre bevezette a megújult Model Y „Juniper” változatának megfizethetőbb verzióját az Egyesült Államokban. Az új Long Range All-Wheel-Drive kivitel pénteken debütált, és adókedvezmény nélkül 48,990 dollárba (körülbelül 17,5 millió forintba) kerül.
Az új konfiguráció műszaki paraméterei igen közel állnak a drágább Launch Series változathoz. A hatótávolság mindkét verziónál 327 mérföld (körülbelül 526 kilométer), a maximális sebesség pedig egyaránt 125 mph (201 km/h). Az egyetlen jelentősebb különbség a gyorsulásban található: míg a Launch Series 4,1 másodperc alatt éri el a 60 mph (96 km/h) sebességet, addig az új, kedvezőbb árú változat esetében ez az érték 4,6 másodperc.
Önvezető funkció külön megvásárolható
Az olcsóbb kivitel egyik jelentős különbsége, hogy már nem tartalmazza alapáron a Full Self-Driving (FSD) önvezető funkciót, amely a Launch Series változat esetében az ár részét képezte. Akik szeretnék az önvezető képességet, azoknak vagy 8000 dollárt kell fizetniük a funkcióért, vagy választhatják a 99 dollár/hó előfizetéses konstrukciót is.
A Tesla már elkezdte a nem Launch Edition konfigurációk gyártásának felfuttatását a texasi Gigafactoryban. Bár a vállalat más országokban már korábban elindította ezen kivitelek értékesítését, az amerikai piac csak most kapott hozzáférést a megfizethető verziókhoz.
Gyártási kihívások és készletek
A Model Y frissített változatának bevezetése fontos mérföldkő a Tesla számára, különösen a második negyedév kezdetén. A vállalat a héten jelentette be, hogy az első negyedévben a vártnál alacsonyabb szállítási adatokat produkált, amit részben a Model Y gyártósorok átállása okozott az új dizájnra. A Tesla közlése szerint ez „több hetes” gyártási kiesést eredményezett.
A készletszintek is magasak maradtak, a gyártási volumen közel 22 000 járművel haladta meg a kiszállításokat. Ez részben annak köszönhető, hogy sok jármű még nem jutott el a kiszállítási központokba. A Tesla várhatóan az április 22-i eredményközlő konferenciahívás során részletesebb tájékoztatást ad erről a helyzetről.
Az új, megfizethetőbb Model Y bevezetése pozitív jel lehet a Tesla számára, amely folyamatosan küzd a piaci elvárások teljesítéséért miközben a modellfrissítések átmeneti gyártási kihívásokat okoznak. A kedvezőbb árú konfiguráció elérhetősége segíthet lendületet adni az eladásoknak a második negyedévben.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Tesla’s new Model Y Juniper in showroom setting, sleek modern design, people admiring the car, bright lighting, professional automotive photography style.