A Tesla$319.41 -0.70% júniusban látványos visszatérést mutatott az európai elektromosautó-piacon, miután a 2025-ös év kezdete meglehetősen zűrzavarosra sikerült a vállalat számára. A Carup adatai szerint az elektromos járművek regisztrációja hatalmas ugrást produkált az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Hollandiában, ahol a Tesla nemcsak visszanyerte korábbi pozícióját, hanem az elektromos autók értékesítési listáját is vezette a hónap folyamán.
A brit piacon a regisztrációk száma 224%-kal emelkedett egy hónap alatt, míg Spanyolországban a növekedés még ennél is látványosabb volt: több mint háromszorosára nőtt az eladások száma. Hollandiában a Tesla egyenesen a legnépszerűbb autómárka lett az összes kategóriát figyelembe véve.
Nehéz időszak után jött a fordulat
Ez a felemelkedés különösen fontos a Tesla számára, amely az utóbbi időben küzdött a globális elektromosautó-dominancia fenntartásával. Az év első negyedévében a vállalat bevétele 9%-kal csökkent, az autóeladásokból származó bevétel 20%-kal esett vissza, a nettó nyereség pedig 71%-kal zuhant az előző évhez képest.
Az elemzők Elon Musk egyre polarizálóbb nyilatkozatait jelölték meg az amerikai teljesítménycsökkenés egyik okának. A Tesla vezérigazgatójának kijelentései láthatóan negatívan befolyásolták a márka megítélését bizonyos piacokon.
A Model Y visszatérése hozta a sikert
Az európai visszatérés mögött elsősorban a Model Y újbóli elérhetősége áll. A népszerű elektromos SUV az első negyedévben gyakorlatilag hiányzott az európai piacról, de a visszatérése újra fellendítette a fogyasztói keresletet.
Svédországban ugyan még mindig visszaesés mutatkozott az előző év júniusához képest, de májushoz viszonyítva 72%-kal nőtt a Tesla piaci részesedése, amely így 8,6%-ra emelkedett. Ez az országban a negyedik legnagyobb elektromosautó-márka pozíciót jelentette.
Környezetbarát közlekedés előnyei
Az elektromos autók térnyerése nemcsak a Tesla számára jelent sikert, hanem a környezet számára is előnyös. Az elektromos járművek nem bocsátanak ki káros anyagokat a kipufogócsövükön keresztül, mivel nincs is kipufogócsövük.
A költségek további csökkentésére a napelemes otthoni töltés kínál megoldást. A napenergiával történő töltés gyakran olcsóbb, mint a hálózati áram vagy a nyilvános töltőállomások használata. Az energiatanácsadó cégek szerint akár 10 000 dollárt is meg lehet spórolni a napelemes rendszer telepítésével.
Az azonban továbbra is kérdéses, hogy ez az európai lendület elegendő lesz-e az amerikai piacon tapasztalt nehézségek ellensúlyozására. A Tesla még mindig kihívásokkal néz szembe az önvezető technológia fejlesztése, a márka megítélése és a növekvő verseny területén.
A borító képet FLUX 1.1 pro képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Professional photo of Tesla Model Y electric vehicle on European city street, modern urban background, bright daylight, clean composition, metallic silver car color, contemporary architecture