Első beavatkozás a Tesla Robotaxi szolgáltatásban egy rosszul parkoló teherautó miatt

Közel 60 órával a Tesla$319.41 -0.70% Robotaxi platform elindítása után megtörtént az első valódi biztonsági beavatkozás, amikor a járműben ülő biztonsági monitor kénytelen volt közbelépni.

Eddig csak kisebb incidenseket láthattunk a Robotaxi flottával kapcsolatban, többek között egy kockázatos, de emberi viselkedésre emlékeztető manővert, amikor a jármű sárga vonalakon keresztül navigált egy kanyarodósávba, miután elmulasztott egy kanyart. Bár ez nem feltétlenül legális manőver, emberi sofőröktől gyakran láthatunk hasonlót, és bár agresszív, a forgalmi viszonyoktól függően néha ésszerű lehet.

Az első valódi beavatkozás

Az említett eset nem igényelt biztonsági monitor beavatkozást. Kedden azonban már láthattunk egy videót az első igazi beavatkozásról, amikor az utasülésen ülő biztonsági monitor megnyomta a központi érintőképernyőn található gombot.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

A Tesla befektető és YouTuber Dave Lee austini Robotaxi utazása során a jármű kissé összezavarodott egy UPS teherautó miatt, amely párhuzamosan próbált parkolni előtte. A monitor megnyomta a „Stop in Lane” gombot az érintőképernyőn.

Ez az első olyan hiba, amelyet a Tesla Robotaxi korai hozzáférési program felhasználói osztottak meg, és amely valóban megkívánta a monitor beavatkozását. A UPS teherautó is hibás volt a helyzetben, mivel a hely, ahova be akart állni, távolról sem tűnt elég nagynak az egész jármű befogadására.

A helyzet elemzése

Az autó valószínűleg nem számított arra, hogy a teherautó oda fog parkolni. A UPS teherautó parkolása után látható volt, hogy ésszerű volt a Tesla feltételezése, hogy nem fog oda beférni. A Model Y kormánykereke is élesen jobbra fordult ebbe az irányba. Dave itt fejezte be az utazását, mivel ez volt a célállomása, és lehetséges, hogy a UPS teherautó egyszerűen elvágta a Teslát, ami a beavatkozáshoz vezetett.

Ez jól mutatja a Tesla stratégiáját a Robotaxi bevezetésével kapcsolatban. A vállalat nyilvánvalóan eléggé bízik a teljes önvezető rendszerben ahhoz, hogy ne érezze szükségét annak, hogy egy embernek a vezetőülésben kell ülnie. Azonban egyelőre még mindig megköveteli, hogy valaki az utasülésen üljön, pontosan az ilyen esetek miatt.

Biztonság az első helyen

A biztonság a vállalat prioritása a Robotaxi indításakor, és Elon Musk vezérigazgató ezt többször is hangsúlyozta. Várható volt, hogy előbb-utóbb látunk majd valamilyen beavatkozást igénylő helyzetet. Mindenki biztonságban volt.

Az autonóm járművekkel természetesen előfordulnak ilyen dolgok. Láttunk már Waymo járműveket is, amelyek furcsa helyzetekben megakadtak kereszteződésekben. Ez bizonyítja, hogy az autonóm technológia még mindig fejlődési szakaszban van, és a mérnökök még tanulják a képességeit.

A Tesla és más vállalatok tanulni fognak ezekből a ritka esetekből, és jobb cégekké válnak, biztonságosabb technológiákat kínálva ennek köszönhetően.

A borító képet FLUX 1.1 pro képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Professional photo showing Tesla Model Y robotaxi on Austin street with UPS truck, urban setting, daylight, modern autonomous vehicle technology, blue and white colors, realistic automotive photography.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük