Hét év után végre közel a gyártáshoz a Tesla Semi kamion

A Tesla$326.12 +2.10% Semi kamion története jól mutatja, hogy még a világ egyik legsikeresebb elektromos autógyártója is szembesülhet komoly technológiai és gyártási kihívásokkal. A 2017-ben nagy pompával bemutatott elektromos kamion eredetileg már 2019-ben az utakra gurulhatott volna, de a valóság egészen mást hozott.

Túl ambiciózus tervek

Az akkori prezentáció során Elon Musk olyan teljesítményparamétéreket ígért, amelyek akkoriban szinte elképzelhetetlennek tűntek a tehergépjármű-iparban. A Semi 800 kilométeres hatótávolságot tudna teljesíteni egyetlen töltéssel, miközben akár 36 tonna terhet is képes szállítani. A gyorsulási értékek is lenyűgözőek: üres állapotban 0-ról 100 km/órára 5 másodperc alatt gyorsul fel, rakománnyal is mindössze 20 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

A technológiai újdonságok mellett a gazdasági szempontok is vonzóak lehetnek a fuvarozó cégek számára. A Tesla szerint a Semi üzemeltetési költségei jelentősen alacsonyabbak lennének a hagyományos dízelkamionokénál, ami hosszú távon komoly megtakarításokat eredményezhet.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Váratlan akadályok

A 2019-es céldátum elmúlásával kezdett világossá válni, hogy a Tesla túlbecsülte saját képességeit. Az akkumulátortechnológia még nem állt azon a szinten, hogy egy ilyen nagy teljesítményű és hatótávolságú járművet gazdaságosan lehessen gyártani. A koronavírus-járvány további késedelmet okozott, de a legnagyobb problémát mégis a Mega Charger nevű töltőhálózat kiépítése jelentette.

A Tesla Semi ugyanis speciális, rendkívül nagy teljesítményű töltőállomásokat igényel, amelyek képesek akár 1 megawatt teljesítménnyel tölteni. Ez a technológia nemcsak drága, hanem a jelenlegi elektromos hálózatok számára is komoly kihívást jelent.

Végre látható az alagút vége

A legfrissebb hírek szerint azonban a Tesla most már valóban közel áll ahhoz, hogy megkezdje a Semi sorozatgyártását. A vállalat nevadai gigagyárában már zajlanak az előkészületek, és több nagy fuvarozó céggel is előszerződést kötöttek. A UPS, a DHL és a Walmart is érdeklődést mutatott a kamion iránt, sőt néhány prototípust már tesztelnek is.

A Tesla eközben finomhangolta a járművet, és bár a végső specifikációk még nem ismertek, valószínűleg kisebb kompromisszumokra kényszerültek a költségek csökkentése érdekében. A legfontosabb azonban, hogy az alapvető ígéreteket – a nagy hatótávolságot és a gyors töltést – valószínűleg sikerült megvalósítani.

A Tesla Semi sikere nemcsak a vállalat számára lenne fontos, hanem az egész tehergépjármű-ipar elektromos átállásának is lendületet adhatna. A nehéz tehergépjárművek ugyanis a közlekedési szektor egyik legnagyobb szennyezője, ezért elektromos alternatívájuk kifejlesztése környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő jelentőségű.

A borító képet FLUX 1.1 pro képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Professional photo of a sleek white Tesla Semi truck on a modern highway, blue and silver metallic colors, futuristic design, clear sky background, commercial vehicle photography style, dynamic angle showing the truck’s aerodynamic profile

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük