Csak az elsö lökharítóba épített kamerákkal szerelt Teslák lesznek képesek a felügyelet nélküli önvezetésre

A Tesla$329.13 +1.17% hivatalosan is megerősítette, hogy a legújabb modelljein végzett hardver módosítások stratégiai jelentőségűek az autonóm vezetési képességek fejlesztésében. A változtatás első lépcsőjét az első lökhárítóba szerelt kamera képviseli, amely elsőként a Cybertrucknál jelent meg.

A frissítés aztán a Model Y „Juniper” verzióban folytatódott, majd a múlt héten hivatalosan bemutatott Model S és Model X is megkapta az új hardver elemeket. A Tesla ezúttal új megfogalmazást használt a front kamerák bejelentésekor, egyértelműen megerősítve azok szerepét az Autopilot és Actually Smart Summon funkciók működésében.

Részletes magyarázat a kamerák szerepéről

A vállalat szerint az új kamerák „fokozott láthatóságot biztosítanak parkoláskor vagy az Autopilot és Actually Smart Summon képességek használatakor”. Ez az első alkalom, hogy a Tesla ilyen egyértelmű nyelvezetet használ, hiszen a Model Y januári bemutatásakor még teljesen más megfogalmazással éltek.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Akkor azt közölték, hogy az első lökhárító kamerája „szélesebb látómezőt biztosít az automatikus vezetéssegéd és a fejlett Smart Summon számára”. A Tesla már évekkel ezelőtt váltott a kamerák és szenzorok kombinációjáról a csak kamerás Tesla Vision rendszerre.

Musk víziója a szenzorokról

A vállalat kamerák használata abból a meggyőződésből fakad, hogy az ultrahanghangos szenzorok (USS) nem szükségesek az önvezető technológia fejlesztéséhez. A Tesla közlése szerint „az USS eltávolításával egyidőben elindítottuk a látás alapú térfoglaló hálózatunkat – amelyet jelenleg a Full Self-Driving (FSD) (Supervised) használ – hogy helyettesítse az USS által generált bemeneteket”.

Elon Musk vezérigazgató többször hangsúlyozta, hogy a szenzorok csak mankónak számítanak, és az önvezető technológia kamerák segítségével megoldható. „Amikor a látásod működik, akkor jobban működik, mint a legjobb emberi, mert olyan, mintha nyolc kamerád lenne, mintha a fejed hátsó részében, a feje mellett lennének szemeid, és három szemed lenne különböző gyújtótávolságokkal előre nézve” – fogalmazott Musk.

Technológiai előnyök

A jelenlegi szoftver nagy felbontású térbeli pozicionálást, hosszabb látótávolságot és az objektumok azonosításának és megkülönböztetésének képességét biztosítja. A Tesla szerint a térfoglaló hálózat sok más Tesla funkcióhoz hasonlóan idővel gyorsan javulni fog.

Musk szerint a tisztán látás alapú megoldás olyan autót tesz lehetővé, amely „drasztikusan biztonságosabb az átlagos embernél”. A rendszer emberi sebességet meghaladó feldolgozási képességgel dolgozza fel a nyolc kamera információit, amelyek különböző irányokba néznek és különböző gyújtótávolságokkal rendelkeznek.

A borító képet FLUX 1.1 pro képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Tesla car front camera system close-up professional automotive photography, silver metallic vehicle, advanced technology sensors, modern design, blue and white color scheme, detailed hardware components visible

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük