Az elektromos autógyártó óriás egyre erőteljesebben sürgeti fő akkumulátor beszállítóját, hogy gyorsítsa fel amerikai termelését. A háttérben továbbra is fennálló amerikai-kínai kereskedelmi feszültségek állnak, amelyek különösen érzékenyen érintik az elektromos járművek akkumulátor piacát.
A Panasonic vezérigazgatója, Yuki Kusumi egy tokiói interjúban elárulta, hogy a Tesla$325.31 +1.94% fokozott nyomást gyakorol rájuk a kansasi üzemük mihamarabbi termelésbe állítása érdekében. „Mivel ügyfelünk sürget minket a kansasi gyár gyors beindítására, igyekszünk ezt megtenni… Vannak kockázatok, de jelenleg robusztus akkumulátor-keresletre számítunk fő ügyfelünktől” – mondta Kusumi.
A Panasonic De Soto-i (Kansas állam) akkumulátorgyára 2022 óta épül, és kulcsfontosságú szerepet játszik a Tesla amerikai ellátási stratégiájában. A létesítmény várhatóan 2027 márciusáig 60%-kal növeli a vállalat amerikai termelési kapacitását, ami jelentős előrelépést jelent az elektromos járművek hazai ellátásában.
Vámok és kereskedelmi feszültségek
Bár a közelmúltban enyhültek bizonyos kereskedelmi feszültségek az USA és Kína között, az elektromos járművek akkumulátoraira vonatkozó vámok továbbra is érvényben maradtak. Ez a helyzet arra készteti a Teslát, hogy fokozza hazai beszállítói hálózatának fejlesztését.
A Tesla-Panasonic partnerség már évek óta meghatározó jelentőségű az amerikai elektromos jármű piacon. A japán cég a Tesla egyik legfontosabb technológiai partnere, és akkumulátor cellái kulcsfontosságúak az amerikai gyártó járműveinek teljesítményében.
Tesla aktívan dolgozik a megoldáson
A Tesla legutóbbi negyedéves beszámolóján külön kitért az akkumulátor-ellátás kérdésére. Karn Buhiraj, a vállalat ellátási láncért felelős alelnöke kijelentette: „Keményen dolgoztunk az akkumulátorcella-gyártás bővítésén az Egyesült Államokban, mind beszállítókkal, mind a 4680-as programmal. Évek óta dolgozunk azon is, hogy az akkumulátorcellák upstream ellátási láncát az Egyesült Államokba helyezzük át. Ez a stratégia most kezd igazán kifizetődni.”
Az alelnök hozzátette: „Jelenleg nincs akkumulátorcella-ellátási korlát a járműveknél. A közelmúltbeli vámok ugyan kihívásokat jelentenek a Tesla Energy számára, de ezt előre láttuk, és időben meg tudjuk oldani.”
A Panasonic számára nem kis kihívást jelent a gyors felfuttatás, ugyanakkor a Tesla rendkívül jó ügyfélnek számít, hiszen stabil és növekvő keresletet biztosít termékeik iránt. A két cég együttműködése stratégiai jelentőségű, különösen most, amikor az elektromos járművek piaca dinamikusan növekszik az Egyesült Államokban.
Az amerikai gyártás bővítése nemcsak a vámok miatt fontos, hanem azért is, mert ez lehetővé teszi a Tesla számára, hogy stabilabb ellátási láncot építsen ki, csökkentse a logisztikai költségeket és kiszolgáltatottságát a nemzetközi kereskedelmi vitáknak. Ez a stratégia hosszú távon hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalat versenyképesebb árakon kínálhassa elektromos járműveit az amerikai piacon.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Panasonic battery factory in Kansas under construction with Tesla logo visible, showing workers in hard hats, modern industrial setting, machinery installing equipment, American flag visible, aerial view of the facility.