A Tesla$325.31 +1.94% határozottan kitart amellett, hogy idén júniusban elindítja Robotaxi ride-hailing platformját Austin városában. A vállalat korábban bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a texasi város vezetésével a sofőr nélküli utasszállítás megkezdéséről, és ezt az időpontot azóta is következetesen kommunikálja.
A közösségi médiában feltett kérdésre, hogy mikor és hol indul a Robotaxi szolgáltatás, a vállalat ismét egyértelműen megerősítette: „június, Austin” – jelezve, hogy teljes mértékben elkötelezett a korábban bejelentett menetrend mellett.
Szokatlan magabiztosság
Az önvezető technológiákat figyelemmel követők számára feltűnő, hogy a Tesla mennyire határozottan kommunikál a Robotaxi indulásáról. Korábban az autonóm vezetési funkciók esetében a vállalat sokszor nem tartotta be a megígért határidőket, most azonban úgy tűnik, rendkívül magabiztos a júniusi indulást illetően. Ilyen következetes ismétlése egy autonomitással kapcsolatos határidőnek eddig példa nélküli a vállalat történetében.
Elon Musk vezérigazgató a héten még tovább fokozta az elvárásokat, amikor kijelentette, hogy a járművek képesek lesznek önállóan legördülni a gyártósorról és egyenesen a vásárlók házához vezetni – újabb bizonyítékát adva annak, hogy a Tesla komolyan gondolja a júniusi céldátumot.
Ha a Robotaxi szolgáltatás valóban elindul a tervezett időpontban, az jelentős előrelépés lenne a vállalat számára. Még egy-két hónapos csúszás is elfogadhatónak számítana, de ha 2025 későbbi részére vagy 2026-ra tolódna a bevezetés, az tovább erősítené a Tesla időbeli vállalásaival kapcsolatos szkepticizmust.
Semi teherautók a Frito-Lay flottájában
Eközben a Tesla elektromos kamionjai is egyre nagyobb teret nyernek. A Frito-Lay, amely már két éve használja a Tesla Semi teherautókat, most bővíti töltőinfrastruktúráját kaliforniai üzemében. A vállalat a bakersfieldi gyárában nyolc új töltőállomást létesít, hogy kiszolgálja növekvő elektromos kamionflottáját. Eddig csak a Modesto üzemükben voltak ilyen töltők, de a két helyszín közötti háromórás távolság indokolja a bővítést.
A Tesla egyébként a renói új Semi gyár építésével is jól halad. Lars Moravy járműmérnöki alelnök a negyedik negyedéves eredményeket ismertetve elmondta: „Az első nagy volumenű Semi teherautók gyártása 2025 végén kezdődik, a termelés pedig 2026 elején fut fel.” Az új létesítmény közel épül a Tesla gigagyárához Nevadában.
Adaptív fényszórók érkeznek – de nem mindenhova
A Tesla megerősítette, hogy az Egyesült Államokban is elérhetővé válnak az adaptív fényszórók a Model S, Model 3, Model X és Model Y járművekben. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a fényszóró csak bizonyos pixeleit halványítsa el, ezzel maximális láthatóságot biztosítva a Tesla vezetőjének, miközben csökkenti a vakítás hatását a szemben közlekedők számára.
Az európai tulajdonosok már több hónapja használhatják ezt a funkciót, de az USA-ban csak most kapott zöld utat. Érdekes módon a Cybertruck nem kapja meg ezt a képességet. Lars Moravy februárban tisztázta, hogy bár korábban állította, a Cybertruck is rendelkezni fog adaptív fényszórókkal, tévedett: „A vékony fényszórómodulokba egyszerűen nem fért bele ez a technológia” – magyarázta.
A Model 3 a leggazdaságosabb elektromos autó
A Zutobi kutatóintézet friss tanulmánya szerint a Tesla Model 3 hátsókerék-hajtású változata bizonyult a leggazdaságosabb elektromos autónak. A vizsgálat azt mutatta ki, hogy 100 mérföld megtételéhez mindössze 3,60 dollár értékű elektromos áramra van szükség ezzel a modellel.
A második helyen a Model 3 Long Range összkerékhajtású változata végzett 3,75 dolláros 100 mérföldenkénti költséggel, míg a harmadik a BMW i4 eDrive35 lett 4,12 dollárral. A tízes listán további Tesla modellek is szerepelnek: a Model 3 Performance a hatodik (4,34 dollár/100 mérföld), a Model S Long Range a nyolcadik (4,35 dollár/100 mérföld), a Model Y Long Range pedig a kilencedik helyet (4,36 dollár/100 mérföld) szerezte meg.
A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: A futuristic Tesla Robotaxi drives autonomously through Austin, Texas, carrying passengers, with a sleek design and glowing displays. The vehicle appears to navigate traffic seamlessly without a driver.