Globális elektromos autó eladások jelentősen nőttek márciusban

A Rho Motion friss adatai szerint az elektromos járművek globális piaca továbbra is dinamikusan bővül. A világszerte eladott elektromos autók száma 29 százalékkal nőtt 2025 márciusában, elsősorban a kínai és európai piacok teljesítményének köszönhetően.

A tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek összesített eladása elérte az 1,7 millió darabot. Kína továbbra is a legnagyobb piac, ahol közel 1 millió elektromos járművet értékesítettek, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezt a jelentős bővülést a erős fogyasztói kereslet és a különböző ösztönzők támogatták.

Európában szintén figyelemreméltó, 24 százalékos növekedést regisztráltak, ahol az eladások elérték a 0,4 millió darabot. Charles Lester, a Rho Motion adatkezelője hangsúlyozta: „A kibocsátási célok és szabályozások segítették a tisztán elektromos járművek eladását a kontinens fő autópiacain – Németországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában.”

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Mérsékelt észak-amerikai növekedés

Az Egyesült Államokban és Kanadában jóval szerényebb, mindössze 12 százalékos növekedést mértek, összesen 0,2 millió eladott járművel. Az észak-amerikai térség visszafogottabb teljesítménye részben Donald Trump amerikai elnök kibocsátási előírásokkal kapcsolatos álláspontjával és új kereskedelmi politikájával magyarázható.

Az Egyesült Államok április 3-tól 25 százalékos vámot vezetett be a külföldi autóimportra. Trump szerint ez az intézkedés erősíti a hazai gyártást és munkahelyeket teremt. Szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy az elnök vámpolitikája komoly hatással lehet a globális ellátási láncokra, növelheti az árakat és csökkentheti az eladásokat az országban.

Vámháború és Tesla

A vámok hatásaival kapcsolatban Elon Musk, a Tesla$284.95 +9.80% vezérigazgatója is megszólalt az X platformon. A Tesla levélben tájékoztatta az amerikai kereskedelmi képviseletet, hogy „bizonyos alkatrészeket nehéz vagy lehetetlen az Egyesült Államokon belül beszerezni”. A vámok várhatóan növelik a külföldről beszerzett alkatrészek költségeit, ami hatással lehet az elektromos járművek árképzésére.

Kína válaszintézkedései tovább bonyolíthatják a helyzetet. Lester elemzése szerint a kínai vámemelések akár kétszeresére is növelhetik az Egyesült Államokban gyártott Tesla Model S és Model X árát. Közben az Európai Unió és Kína minimális árszabást fontolgat a kínai elektromos járműimportra, hogy a tavalyi EU-vámokat kiváltsa és stabilizálja a kereskedelmet.

Globális kilátások

A világ egyéb régióiban 13 százalékos növekedést jelentettek az elektromos járművek eladásában, ami lassabb, de stabil elektromos mobilitás-adoptációt jelez. Az észak-amerikai kihívások ellenére a globális kereslet erős marad, különösen Kínában és Európában, ahol a szabályozói támogatás és a piac érettsége jelentősen hozzájárul a növekedéshez.

A kereskedelmi dinamika változásával az elektromos járműszektor egyszerre néz szembe lehetőségekkel és akadályokkal növekedési pályájának fenntartásában. A piaci szereplők feszült figyelemmel követik a további fejleményeket, különösen a vámpolitikák alakulását és azok hosszú távú hatásait az iparágra.

A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Photorealistic global electric car sales chart showing growth, with business people examining data, Chinese and European flags visible, modern electric vehicles in background, professional lighting, detailed economic visualization.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük