A BYD Denza luxusmárkája megérkezik Európába az uniós vámok ellenére is

A kínai elektromos autógyártás éllovasa, a BYD nem tétlenkedik: a milánói Brera Design Weeken jelentették be, hogy prémium márkájukat, a Denzát bevezetik az európai piacra. A luxusvonal első európai modellje a Z9GT kombi lesz, amely 2025 utolsó negyedévében érkezik a kontinensre.

A Z9GT modellből mind tisztán elektromos (BEV), mind plug-in hibrid (PHEV) változat elérhető lesz, bár a pontos árakról és a szállítási részletekről egyelőre nem közöltek információt. A kínai gyártó tervei szerint a Denza kínálatát később a D9 nevű hétszemélyes MPV-vel is bővíteni fogják, de ennek időpontja még nem ismert.

Expanzió az akadályok ellenére

A BYD európai terjeszkedése nem mentes a nehézségektől. Az Európai Unió tavaly 17%-os vámot vetett ki a BYD tisztán elektromos járműveire, arra hivatkozva, hogy a kínai állami támogatások tisztességtelen versenyelőnyt biztosítanak a gyártónak. Idén márciusban az EU vizsgálatot indított a BYD magyarországi gyára ellen is, mivel állításuk szerint a kínai támogatások lehetővé teszik, hogy a kínai gyártású elektromos járművek az európai piac alatt árazva szorítsák ki a helyi szereplőket.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Bár Peking és az EU tisztviselői márciusban tárgyaltak az ellátási lánc feszültségeiről, a vámok továbbra is fennállnak. Ennek ellenére a BYD már most is értékesít elektromos járműveket Európában, és a Denza bevezetésével a prémium vásárlókat célozza meg egy már amúgy is zsúfolt piacon.

„Örömmel mutatjuk be a Denzát az európai vásárlóknak, kezdve itt Milánóban, és felgyorsítva a folyamatot 2025 előrehaladtával” – nyilatkozta Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a bemutató alkalmával.

Stratégiai előretörés a prémium szegmensben

A Z9GT és a később érkező D9 egyértelműen jelzi, hogy a BYD komoly tervekkel rendelkezik a magasabb kategóriás piaci szegmensben való terjeszkedésre, még a kereskedelmi feszültségek közepette is. A kínai autógyártó előnyére válhat, hogy költséghatékonyan tud termelni – még az uniós vámokkal együtt is.

Az európai autógyártók, köztük a Volkswagen, már most is érzik a kínai konkurencia nyomását, és a BYD Denza márka megjelenése tovább élesítheti a versenyt a prémium elektromos autók piacán. A kínai gyártó egyértelműen arra számít, hogy a minőségi termékekkel és versenyképes árazással sikeresen be tud törni az európai luxusjármű-piacra, annak ellenére is, hogy az Európai Unió kereskedelmi akadályokat gördít eléjük.

A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: A luxury electric car with sleek design, BYD Denza Z9GT in silver color, displayed at Milan Design Week, with people admiring it, clear background, professional lighting, high resolution.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük