Kiugró márciusi eladásokat produkált a Tesla Kínában az új Model Y megjelenése után

A Tesla$284.95 +9.80% kínai részlege rendkívül erős márciusi teljesítményt nyújtott, miután 78 828 elektromos járművet értékesített nagykereskedelmi szinten az ázsiai országban. A Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) adatai szerint mindössze 4 701 darab került exportra, ami azt jelenti, hogy a Tesla 74 127 autót adott el a helyi piacon.

A belföldi eladások 18,8%-kal haladták meg az előző év azonos időszakának eredményeit, míg a februári adatokhoz képest lélegzetelállító, 176,8%-os növekedést regisztráltak. Ez a kimagasló teljesítmény különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy a cég az első negyedév nagy részében a sanghaji gigagyár átállításával foglalkozott az új Model Y gyártására.

Új Model Y dominál a kínai eladásokban

A CNEV Post jelentése szerint a márciusi eladások között 49.029 darab új Model Y szerepelt. Ez ugyan 14,8%-os csökkenést jelent a 2024 márciusában értékesített 57.586 darabhoz képest, de több mint ötszörös (510,4%-os) növekedést a februári 8.032 darabos eladáshoz viszonyítva.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

A Model 3 szedánból 29.799 darabot értékesítettek, ami 5,33%-kal elmarad a tavalyi márciusi 31.478 darabos eladástól, de 31,5%-kal meghaladja a februári 22.656 darabos eredményt. Az adatokból jól látható, hogy a Tesla kiemelt figyelmet fordított márciusban a kínai piacra, amit az alacsony, mindössze 4.701 darabos exportszám is alátámaszt.

Tesla pozíciója az elektromos járművek piacán

A CPCA adatai szerint márciusban összesen 991.000 új energiával működő járművet (NEV) értékesítettek Kínában, ami 38%-os növekedést jelent éves szinten, és 44%-os emelkedést a februári adatokhoz képest. Ebből 646.000 volt tisztán elektromos meghajtású (BEV) jármű.

Ezek alapján a Tesla 7,48%-os részesedést szerzett a teljes kínai NEV piacon, míg a tisztán elektromos autók szegmensében ennél is jelentősebb, 11,47%-os részarányt ért el márciusban.

Az új Model Y kezdeti sikere kulcsfontosságú a vállalat számára, hiszen ez a modell adja a Tesla globális eladásainak jelentős részét. A belföldi szállítások csak február végén kezdődtek meg, ami valószínűleg magyarázatot ad arra, miért összpontosított a cég ilyen erőteljesen a helyi piacra március folyamán.

A Tesla kínai eredményei különösen annak fényében imponálóak, hogy a vállalat a legkelendőbb modelljének frissítése közben is sikeresen növelte az eladásait. Az első negyedév egészét tekintve 1,3%-os növekedést ért el éves összehasonlításban a kínai piacon, ami stabil alapot teremthet a további terjeszkedéshez a világ legnagyobb elektromosautó-piacán.

Borítókép by TeslaMaster. Itt nézd meg a teljes Model Y tesztet: 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük