A legtöbb elemző konzervatív a Tesla 2025-ös első negyedévi kiszállításaival kapcsolatban

Az összeállított adatok szerint a szakértők 377,592 jármű kiszállítását várják az időszakra, amiből 351,893 a Model 3 és Model Y típusokra, míg 21,241 egyéb modellekre vonatkozik.

A teljes 2025-ös évre az elemzők összesen 1,851,001 jármű értékesítését jósolják, ebből 1,693,397 darab a Model 3 és Model Y típusokra, valamint 145,162 darab az egyéb modellekre esne. A konszenzust 27 elemzőcég adatai alapján állt össze, köztük olyan jelentős pénzügyi intézményekkel, mint a Goldman Sachs, Morgan Stanley, JP Morgan és a Wedbush.

Eltérő piaci várakozások

Érdekesség, hogy a FactSet adatai ennél optimistább képet festenek. Becslésük szerint a Tesla$284.95 +9.80% az első negyedévben akár 407,900 járművet is kiszállíthat, ami jelentősen meghaladja a Tesla által közzétett konszenzust. Ez a különbség különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy a vállalat legnagyobb sikermodelljének, a Model Y-nak a gyártását átmenetileg vissza kellett fogni a modell újratervezése miatt.

— HIRDETÉS —
Windows 11 Pro
20 880 Ft 12 528 Ft
Hivatalos Microsoft Partnertől
Garantált aktiválás
40% KEDVEZMÉNY
MEGNÉZEM

Az első negyedéves eredmények befolyásolhatják az elemzők egész évre vonatkozó előrejelzéseit is. A FactSet adatai szerint az első negyedéves részvényenkénti nyereség-előrejelzések már most is csökkenő tendenciát mutatnak: a korábbi 57 centről 48 centre mérséklődtek. A 2025-ös teljes évre vonatkozóan a szakértők 13%-os növekedéssel 2,74 dolláros részvényenkénti nyereséget várnak, ami elmarad a negyedik negyedéves eredmények közzététele előtti 3,31 dolláros becsléstől.

Trump-vámok hatása a Teslára

Elon Musk a közösségi médiában nemrég tisztázta, hogy Donald Trump elnök tervezett 25%-os importvámjai érezhetően érintik majd a Tesla költségszerkezetét. „Egyértelműen hatással lesz a más országokból származó Tesla-alkatrészek árára. A költséghatás nem elhanyagolható” – írta a vezérigazgató.

A Tesla korábban az Egyesült Államok kereskedelmi képviselőjének írt levelében hangsúlyozta, hogy még az „agresszív lokalizáció” mellett is bizonyos alkatrészeket nehéz vagy lehetetlen az Egyesült Államokon belül beszerezni. Trump elnök ugyanakkor megjegyezte, hogy mivel a Tesla járműveket kaliforniai és texasi gyáraiban gyártja az amerikai piacra, a vámok hatása „nettó semleges vagy akár pozitív” is lehet a vállalat számára.

Canaccord megerősítette vételi ajánlását

A Canaccord Genuity a texasi Gigafactory meglátogatása után megerősítette a Tesla részvényeire vonatkozó 404 dolláros célárát és vételi ajánlását. Az elemzőcég 362,000 járműre módosította az első negyedéves kiszállítási becslését a korábbi 331,000-ről, ami bár emelést jelent, még mindig elmarad a piaci konszenzus 417,000-es értékétől.

„Becslésünk azon a véleményen alapul, hogy egyes fogyasztók elhalasztják járművásárlásaikat az új Model Y miatt, illetve a gyár átalakítása korlátozta a termelést” – jegyezték meg az elemzők. „Felmerül a kérdés, hogy a vásárlási döntések késleltetését és a termelési korlátokat nem értelmezik-e félre a Tesla lendületének megtöréseként. Bár valószínűleg van némi makrogazdasági és márkahatás, úgy véljük, hogy a 2025 első negyedévi kiszállításokat főként az ellátási korlátok befolyásolják, valamint bizonyos keresleti tényezők.”

A borító képet FLUX.1-dev képgenerátor készítette az alábbi prompt alapján: Tesla electric car factory with analysts reviewing charts, business professionals examining production data, futuristic manufacturing facility with robotic assembly lines, serious expressions, modern industrial setting.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük